U neprestanoj borbi za rodnu ravnopravnost, EXIT se ističe sa timom koji čini dve trećine žena

U eri u kojoj muzička industrija teži inovaciji i inkluzivnosti, izražen problem rodne neravnopravnosti među radnom snagom ostaje izazov.

8. mart 2024. — Autor: EXIT

Rodna ravnopravnost i osnaživanje žena u svim sektorima društva i danas su sporna pitanja za mnoge kompanije i institucije. EXIT festival i ovaj Dan žena koristi kao osvrt na ideju vodilju koja je tu od osnivanja festivala – borba za uređeno i osvešćeno društvo, uz moćnu poruku koje su zaposlene u Exitu poslale svim ženama na današnji praznik: „Osnažene žene osnažuju žene – i to je naša supermoć”!

Rodna ravnopravnost je borba svih nas, ona se pred našim očima odvija svakog dana, i EXIT je ponosan na to što žene u ovoj organizaciji mogu da predahnu jer se, u svom radnom okruženju, nalaze na poziciji koja im pripada. EXIT tim čini dve trećine žena, odnosno 64% ukupne radne snage, a značajan broj njih su šefice, direktorke, koordinatorke, menadžerke koje vode timove i projekte. U globalnoj muzičkoj industriji, rodna ravnopravnost i zastupljenost žena, kako na sceni, tako i iza nje je i dalje vrlo prisutan problem, upravo zbog toga EXIT je pozitivan primer koji bi industrija trebala da sledi. 

 

View this post on Instagram

 

A post shared by EXIT Festival (@exitfestival)

Dve trećine Exita, žene koje čine kičmu i stub višestruko nagrađivanog festivala, poslale su jasnu i osnažujuću čestitku: „Srećan Međunarodni dan žena – danas, sutra, uvek”! Njihov udeo u organizaciji inspirišuć je i šalje moćnu poruku sam po sebi – one čine impresivnih 64% od oko 100 stalno zaposlenih u Exitu, dok 35% njih zauzima upravo menadžerske ili izvršne pozicije. Nasuprot tome, oko 28% muškaraca zauzima menadžerske ili izvršne pozicije, pri čemu većina, otprilike 72%, radi u operativnim kapacitetima. Ova dinamika pokazuje proaktivni pristup Exita u podsticanju rodne ravnopravnosti i pojačavanju doprinosa žena u muzičkoj i festivalskoj industriji i šire. Ova pojava nije nova unutar Exitove festivalske organizacije, budući da je procenat žena u timu konzistentno visok od samog početka.

Važno je napomenuti i da problem rodne nejednakosti unutar šire muzičke industrije i dalje postoji. Iako su napravljeni neki iskoraci ka uspostavljanju balansa, i dalje postoje dispariteti, a žene i dalje nailaze na prepreke u ostvarivanju jednakih vodećih uloga. Međutim, usred ovih izazova, postoji prilika za pozitivnu promenu. EXIT festival služi kao primer, koji godinama pokazuje posvećenost rešavanju ove nejednakosti. Ističući radnu snagu u kojoj mnoge žene obavljaju značajne rukovodeće pozicije, ovo je reprezentativan primer kako bi industrija trebala da izgleda. 

Kroz zajednički napor i predanost, možemo naslikati pejzaž muzičke industrije, tako da na njemu cveta rodna ravnopravnost, a talenat, bez obzira na pol, bude pravedno priznat. Ovakav nepokolebljiv i posvećen pristup ravnopravnosti postavlja temelje za inkluzivnu i pravednu budućnost – ne samo za muzičku industriju, već i daleko šire.