Piše: Nenad Šošić
Sinoć je počeo 19. EXIT! Kroz širom otvorene kapije festivala prošlo je oko 56.000 ljudi iz preko 90 zemalja sveta, te se u rekordnom broju okupilo pleme hedonista i ljubitelja festivalske atmosfere. Pored ekipe dugogodišnjih „egzitaša“, na Petrovaradinu su se pojavile i neke nove face željne uzbuđenja i avanture koja se samo može osetiti u moru ljudi, pod otvorenim nebom i pred hiljadama vati moćnog zvuka.
Nakon koncerta kultne grupe The Cure i vatrometa koji se činio kao da nikada neće prestati, krenule su i najveće elektronske bine festivala EXIT. Zvuci kolosalne mts Dance Arene i No Sleep Novi Sad bine bez sna bili su prikačeni na gotovo identičnu frekvenciju – zvuk moćnog, energičnog tehna.
Melodični tehno Dance Arene
Za uvod u veče na Dance Areni postarao se Ilija Djokovic, mlada zvezda beogradske scene koji je postavio tepih za svoju koleginicu i šeficu etikete Terminal M, Moniku Kruse. Svojim zavodljivim i prepoznatljivim nemačkim zvukom prošla je kroz kaleidoskop tehno pod-žanrova, nakon čega je usledio tvrdi, minimalni zvuk Charlotte de WItte. Poznata belgijanka je napredovala u svojoj karijeri u poslednjih nekoliko godina, te je sa No Sleep Novi Sad bine ove godine prešla na veliku pozornicu mts Dance Arene.
Poslednjih pet sati na jednom od najvećih svetskih podijuma pripali su nezaobilaznim ličnostima elektronske muzičke scene. Maceo Plex poveo je prisutne svojim hitom „Stimulation“, te izmenjenom verzijom pesme „I Feel Love“ neprevaziđene Donne Summer, nakon čega mu se u dvočasovnom b2b setu pridružio nekrunisani kralj Ibice Carl Cox i aktivirao oko 25.000 prisutnih fanova svojom famoznom rečenicom „Oh yes, oh yes“. Deset godina nakon stvaranja jednog od istorijskih momenata elektronske muzike, britanski tehno mag podsetio se čari mts Dance Arene na kojoj je 2009. nastupio, a koju u svojim intervjuima opisuje kao „osećaj koji novac ne može da kupi“.
Tvrdi zvuk besanog Novog Sada
Prvo veče na #NSNS pokrenula je mlada Ana RS iz Crne Gore, na koju se nadovezala Martina Hilber i nagovestila u kom pravcu će se kretati preuzimanje kluba MMA iz Minhena u Novom Sadu. Black Lotus napunila je publiku neverovatnom energijom brzog, intenzivnog esida, da bi na kraju pustila kultnu tehno traku „One Night in New York“ (Horrorist) i trens kasik „9pm/Till i Come“(ATB). Podijum su zatim majstorski preuzeli miljenici domaće publike Boston 168 koji su poveli prisutne na putovanje kroz psihodelični, melanholični zvuk po kojem je italijanski dvojac planetarno poznat.
Usledio je tvrdo „gaženje“ nemačkog tandema SHDW & Obscure Shape koji su aktivirali publiku Umekovom himnom „Libido“, nakon čega je I Hate Models ponovo oduvao prisutne. Misteriozni francuski DJ i producent priredio je spektakl kao na prošlogodišnjem No Sleep Festivalu, te je za razliku od dubine i mraka beogradskog Hangara ovog puta sa publikom dočekao magični izlazak sunca na Petrovaradinu i zatvorio prvo veče festivala EXIT.
Večeras Peggy Gou i Boris Brejcha na Areni, te preuzimanje brazilskog kluba D-Edge na NSNS bini
Za drugo veče na dve najveće elektronske pozornice spremaju se dugoočekivana korejanka Peggy Gou, miljenik mlađe publike Boris Brejcha, nemački live magovi Paul Kalkbrenner i Johannes Brecht, te postava brazilskog superkluba D-Edge – Duc in Altum, Blancah, Giorgia Angiuli, Renato Ratier, Blawan i 999999999 live. Domaći izvođači Techa, Runy i Kristijan Molnar pripremiće podlogu za noć na mts Dance Areni, dok će Lag i Monosaccharide posebno za ovu priliku izvesti specijalni hardware live act na No Sleep Novi Sad bini.